nintendo-pocita-s-pocatecni-ztratou-z-prodeje-wii
Novinka Nintendo počítá s počáteční ztrátou z prodeje Wii

Nintendo počítá s počáteční ztrátou z prodeje Wii

sleepless.

sleepless.

8. 6. 2006 08:30
Reklama

Prezident Nintenda Satoru Iwata hovořil během obchodního setkání, které se konalo před několika dny v Japonsku, o řadě ožehavých témat. Kromě toho, že zveřejnění informací o ceně a launchi Wii ohlásil na září, potvrdil záměr Nintenda prodat do 31. března (konec účetního roku) 2007 6 milionů kusů Wii a 17 milionů kusů her pro Wii. Nintendo přitom ani za předpokladu, že se tyto cíle podaří splnit, nepočítá s tím, že by se přijmy s prodeje Wii softwaru a hardwaru mohli nějak promítnout na výši zisku za dané fiskální období. Nintendo tedy podle všeho počítá s tím, že bude v prvním roce po launchi prodávat konzoli Wii bez zisku, nebo dokonce s malou ztrátou. Zatímco u společností Sony a Microsoft, respektive jejich konzolí PSX, PS2, (PS3) a Xbox, Xbox 360 je prodej hardwaru se ztrátou něco naprosto běžného, tak v případě spol. Nintendo jde o něco nového.

Iwata dále hovořil od plánovaném navýšení produkce handheldu DS Lite z 1.6 milionů kusů měsíčně na 2.6 milionů kusů měsíčně, což je nutné kvůli neklesající, respektive stále se zvyšující poptávce a plánovaném launchi v Evropě. O plánech na zastavení produkce původní verze handheldu DS, o němž se v posledních dnech divoce spekulovalo, Iwata nehovořil. Zmínil se však o možnostech, které nabídne propojení konzole Wii a handheldu DS. Ten prý bude fungovat jako dotykový ovladač pro Wii (zřejmě však ne universálně, ale pouze u speciálně upravených aplikací - her) a budoucí majitelé toto konzole si prý budou moci přes Wii stahovat do DS demoverze, videa a další soubory. Nintendo počítá i s tím, že připojení handheldu DS k Wii bude v případě některých titulů znamenat rozšíření herních možností.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama