psp-v-defenzive-v-usa-i-v-japonsku
Novinka PSP v defenzívě - v USA i v Japonsku

PSP v defenzívě - v USA i v Japonsku

sleepless.

sleepless.

15. 3. 2007 12:51
Reklama

Hned dvojice nepříliš pozitivně vyznívajících zpráv ohledně prodejů handheldu Sony PSP se dnes objevila. Ta první, s níž přišel Bloomberg, informuje o propastném rozdílu mezi počtem do obchodů odeslaných kusů handheldů DS a PSP v Japonsku. Zatímco společnost Nintendo odeslala do konce roku 2006 do obchodů celkem přes 14.4 milionů kusů DS, tak PSPéček od Sony bylo ke konci ledna tohoto roku odesláno do prodeje zhruba 5 milionů kusů, jak potvrdil mluvčí SCE Satoshi Fukuoka. Pokud přehlédneme fakt, že se výše uvedené údaje týkají do obchodů odeslaných a ne prodaných kusů, tak ve fotbalové terminologii poráží DS PSP v poměru 3:1. K tomuto závěru se lze dobrat i jinak. Stačí se podívat na prodeje DS a PSP v Japonsku s platností ke 4. březnu a člověk zjistí, že handheldu DS za letošek prodalo 1 489 334  kusů, zatímco handheldu PSP 503 984 kusů. Opět to tedy vychází v poměru 3:1.

No a druhá informace týkající se PSP, má původ na 1up a týká se údajných výhrůžek některých významných severoamerických prodejců. Ti prý nejsou s prodejností PSP spokojeni (citují hlavně meziroční propad v prodejnosti o 72 procent během loňského podzimu) a vyhrožují Sony, že pokud nesníží cenu PSP v severní Americe, tak přestanou PSP hardware i software prodávat. Žádné snížení ceny PSP však prý v současnosti není pro severní Ameriku plánováno, respektive nebylo oznámeno  - ani prodejcům, jak během GDC 07 prozradil redaktorům 1up John Koller ze Sony. To však neznamená, že k poklesu ceny PSP v následujících týdnech nedojde. Blíží se totiž 2. výročí launche PSP v USA (24. března) a společnost Sony je bude chtít určitě nějak oslavit. Buď tedy oznámí snížení ceny, nebo možná představí spekulacemi opředenou novou verzi PSP, nebo něco jiného. Možností je spousta, jen si prostě vybrat tu, která dokáže zvednout prodeje a udržet je na nové úrovni déle než pár týdnů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama