trzni-hodnota-nintenda-se-blizi-sony
Novinka Tržní hodnota Nintenda se blíží Sony

Tržní hodnota Nintenda se blíží Sony

sleepless.

sleepless.

21. 6. 2007 07:50 3
Reklama

Přestože hodnota akcií společnosti Sony vzrostla během posledních dvou let o 72 procent a hodnota akcií koncernu Matsushita (např. elektronika značky Panasonic) o 52 procent, tak se tito dva největší producenti spotřební elektroniky na světě musí třást před třetím vzadu, jemuž hodnota akcií během posledních dvou let narostla zhruba čtyřnásobně. Schválně si zkuste tipnout, kdo oním třetím vzadu je……………

Pokud jste na to do teďka nepřišli, tak vám to budeme nuceni prozradit. Oním černým koněm je společnost Nintendo, která už vlastně není třetím vzadu. Včera totiž, tedy co se tržní hodnoty týče, předstihla Matsushitu a dostala se na druhé místo za společnost Sony. Když si na pomoc pozveme čísla, tak tržní hodnota Sony je  6.64 trilionů jenů, tržní hodnota Nintenda se včera vyšlahala na 6.30 trilionů jenů (51 miliard dolarů) a koncern Matsushita může počítat s tržní hodnotou 6.23 trilionů jenů.

Pikantní přitom je, že společnosti Sony a Matsushita mají více než osmkrát větší obrat než Nintendo, poněvadž Nintendo se zabývá pouze produkcí konzolí, handheldů a her, zatímco Sony a Matsushita produkují a prodávají široké spektrum spotřební elektroniky od kamer, přes TV, počítače až pro MP3 přehrávače. Investoři prostě nejsou slepí a vidí, jaký je o Wii a DS od Nintenda zájem.

Otázka zní, jestli se investoři nezaleknou toho, že je aktuální Nintendo mánie pouze módní vlnou, z níž se dá spadnou stejně rychle, jak tam Nintendo vyletělo. Nintendu se sice daří v rámci Blue Ocean strategie táhnout k hraní nové lidi, ale u nich není možné počítat s věrností ke značce, kterou se vyznačuje tradiční fanoušek Nintenda. Nintendo zkrátka nesmí usnout na vavřínech, nebo se všichni ti nově hrající dědové, babičky, maminky a děti poohlédnout po zábavě někde jinde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama