CliffyB si stěžuje na filmovost her
Zajímavá reakce na poslední (launch) trailer ke Call of Duty: Advanced Warfare k nám dorazila z Twitter účtu Cliffa Bleszinskeho. Jeho poněkud ostřejší reakce na Twitteru víří diskuzi na téma videohry versus film – podle něj by se hry měly konečně přestat snažit být něčím jiným než jsou (konkrétně filmem), a soustředit se na důležitější aspekty, než jakým je filmový zážitek. Poněkud zajímavá reakce od někoho, kdo stojí za sérií Gears of War, co říkáte?
"Transcends the line between game and film." Stop with this shit. Games shouldn't aspire to be movies. http://t.co/6qkxZMk2u4
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) 26. Říjen 2014
Později se nechal slyšet, že jeho reakce nebyla nijak mířena proti sérii CoD celkově. Naopak, podle něj bude tato hra jistě velká zábava, jde mu však o onen princip. Tweetoval o tom záhy poté a postesknul si, že by si už přeci jen měl založit vlastní blog. Co dodat, 140 znaků je někdy zoufale málo. Princip jeho sdělení však zůstává neměnný – hry nejsou filmy a hráči i vývojáři by si to měli spěšně uvědomit. Uvidíme, co k tomu bude mít co dodat jeho následující a prozatím i tajemstvím úspěšně zahalený titul – Project Bluestreak.
That said, Advanced Warfare does look really fun. Movies are not games, though, stop with the comparisons, folks. Insecure much?
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) 26. Říjen 2014
I really need to get around to writing that blog about how gaming still feels like Hollywood's pimply kid brother and how that's bullshit.
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) 26. Říjen 2014
Zajímá nás však, co si o podobné problematice myslíte vy? Přikláníte se k dnes poněkud netradičnímu a snad až radikálnímu názoru, že hry by se o filmovost rozhodně pokoušet neměly? Nebo vám naopak časté příběhové předěly, dramatický střih a kamera jak z hollywoodského blockbusteru ve stylu například posledního dobrodružství Maxe Payna vyhovuje?