W. Spector se navezl do výpravných her
Uznávaný herní designér Warren Spector, vývojář Wing Commandera, Ultimy Underworld nebo Deus Ex, nešetřil kritikou nasměrovanou k výpravným příběhovým hrám. Tituly jako Uncharted, The Last of Us nebo The Walking Dead od Telltale odsoudil za nedostatečnou práci ve vztahu hra-hráč a naznačil, že takové tituly by tu jednoduše být neměly.
Svoji řeč na PAX Australia obtočil zejména kolem toho, že podobné hry nedávají hráči volnost a v podstatě mu říkají, co má dělat: „Pokud chcete ukazovat, jak jste [vůči hráči] chytří, pak z tohohle odvětví vypadněte,“ řekl Spector. Dodal pak, že by bylo lepší, kdyby šli takto smýšlející vývojáři raději k filmu.
Posléze se pustil do hodnocení jednotlivých her a i když svá slova mírnil, vždy poměrně trefně poukázal na to, co mu přesně vadí. V případě Heavy Rain poukázal na to, že hra vypráví skvělý příběh, pravděpodobně mnohem lepší, než který by byl schopný do své hry dát on sám, hned v zápětí však dodal: „Jenže ve skutečnosti je to jako pět scénářů namačkaných vedle sebe a vy jen vybíráte, ze kterého z nich bude hra v dané chvíli příběh vyprávět.“
Podobně kriticky přistupoval i k The Walking Dead, kde mu vadil prostý, leč z jeho pohledu nepřekonatelný problém – hru neovládá hráč, ale je už předem předepsaná vývojáři. I proto se nakonec nebál označit dnešní hry za vykolejené, alespoň co se týče vyprávění příběhu. Souhlasíte s ním, anebo považujete přítomnost příběhově orientovaných titulů vedle těch volnějších za vyváženou?