Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?
i Zdroj: Insomniac
Témata Článek Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?

Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?

Radek Raudenský

Radek Raudenský

17. 8. 2022 17:17

Seznam kapitol

1. MÍSTNÍ KUCHAŘSKÉ SPECIALITY 2. PODROBNÉ SROVNÁNÍ NASTAVENÍ

PlayStation už bezostyšně předkládá své největší klenoty i počítačovým hráčům a po legendárním God of War nebo Horizonu se na monitory a počítačové sestavy dostává i Spider-Man skrze svůj remaster. Ten slibuje především vylepšenou grafiku, samotná verze pro PC k tomu dodává ještě spoustu dalších funkcí a nastavení, jak je v rámci platformy zvykem. Předchozí porty dopadly na výbornou, podařilo se to i studiu Insomniac?

Reklama

Spider-Mana zná řada vlastníků PlayStationu, kteří si jej v uplynulých letech zcela jistě zahráli. Nováčky na počítačích zase nečeká v oblasti hratelnosti nic nového – proto jsem se rozhodl, že v dnešním článku nebudu Spider-Mana znovu recenzovat. Základ hry je totiž stále stejný, místo toho se soustředím čistě na technickou stránku nového remasteru a to, jak se port povedl.

MÍSTNÍ KUCHAŘSKÉ SPECIALITY

Jak už bývá na počítači zvykem, vývojáři do nastavení vměstnali spoustu různorodých grafických funkcí, které si hráč může podle své sestavy nastavit a  namíchat. Ani Spider-Man není výjimkou a záložka nastavení grafiky je opravdu bohatá, navíc rozdělená hned do několika záložek. Mimochodem je poměrně zvláštní, že se hra ze Steamu nespustí rovnou, ale do primitivního launcheru, který sám o sobě obsahuje obstarožní nastavení – pořádně tomuto rozhodnutí nerozumím, jelikož grafika se dá pohodlně nastavit i přímo ve hře.

Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Základem nastavení jsou předvolby, které bez nutného hrabání se v jednotlivých parametrech naklíčuje grafiku standardně na velmi nízkou až velmi vysokou. Přednastavené úrovně jsem používal v jednotlivých porovnání a pěkně odráží to, jak hra vypadá a jak se chová. Předvolba ale nezasahuje do funkce ray tracingu, a to i třeba z důvodu, že vaše grafická karta nemusí tuto funkci nutně podporovat. 

Ještě před obecným hodnocením si musíme představit i testovací sestavu, na které hru testujeme. Jde o starší verzi Lynx Grunex UltraGamer, která v sobe skrývá procesor Intel Core i7 9700F společně s grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER, a to na UW-QHD monitoru s rozlišením 3440x1440.

Grafické srovnání - Jak je na tom technicky počítačový port Marvel's Spider-Man Remastered?
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Jak tedy Spider-Man na počítači běží? Musím říct jedno – velkou výhodou i nevýhodou portu je fakt, že vypadá skvěle na nízké i vysoké detaily. V obou případech je totiž vykreslovací vzdálenost doslova maximální a bez problému vidíte celé město. Ano, lze nastavit vzdálenost, při které přechází textury na nižší rozlišení, i tak ale vypadá Spider-Man zkrátka famózně. Což je ale i nevýhoda – rozdíl mezi nejvyšší a nejnižší předvolbou činí asi 10-15 FPS.

Ve výsledku to ale nevadí. Na testovací sestavě běží hra při nejvyšším nastavení bez DLSS a raytracingu na 55-70 snímků za sekundu, bavíme se o poměrně rychlém průletu městem. Optimalizace je tak dle mého na velmi dobré úrovni. S nastavením je ale možné si pořádně pohrát, a na to se soustředíme v další kapitole.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama