Joan of Arc – historický mix akční adventure, RPG a strategie
Firma designéra Trevora Chana Enlight Studios je známá spíše svými obchodními strategiemi (naposledy zdařilý Restaurant Tycoon), ale jeho nový projekt je „trochu“ jiná liga. Rozhodl se totiž vydat v čase zpět do roku 1429, do období krvavé Stoleté války mezi Francií a Anglií a zpracovat osudy legendární hrdinky Joan of Arc. A jakým způsobem? Tak za prvé budete hrát přímo za Johanku, kdy se v pohledu třetí osoby zúčastníte řady brutálních středověkých bitev a jen váš meč a vaše schopnosti s ním vládnout vám mohou zachránit život. To zpočátku, protože to není jen akce, ale také RPG, takže k úvodním primitivním útokům přibudou postupně nová komba, naučíte se také ovládat nové zbraně a když to všechno zvládnete, stane se z vás smrtící mašina, které na bojišti jen tak něco neodolá. Ale nejde jen o Joahnku, ale osud celé Francie, takže dále také budete mít na starosti velení celé armády a s mocnými zbraněmi jako jsou katapulty a beranidla též dobyjete nepřátelská města a pevnosti. Vše samozřejmě zpracováno v detailní 3D grafice, postavené na jejich vlastním 3D enginu Zní mi to trochu moc ambiciózně, jako takový mix dynamické akce ala série Dynasty Warriors s masivní 3D strategií Medieval: Total War. A to má Joan of Arc vyjít již někdy v listopadu. Je to asi vysněný Chanův projekt, na kterém prý dělá již přes rok, a kterou si na podzim míní i sám vydat prostřednictvím své americké pobočky. Až budou první herní obrázky nebo ještě lépe ukázky (vzhledem k tomu, že do vydání chybí cca pět měsíců, tak by v tuto chvíli mělo být k dispozici oboje...), budeme moudřejší...