REDAKČNÍ ŽEBŘÍČEK – Řadíme díly Assassin’s Creed od nejslabšího po nejlepší | Kapitola 3
Ubisoft jen před pár dny nastínil budoucnost série Assassin’s Creed. Ta vstupuje do další fáze přinášející rovnou čtyři nové tituly. Navíc slaví patnácté výročí od vydání úplně prvního dílu. My se tak rozhodli toto výročí oslavit specifickým způsobem. Chtěli jsme zjistit, který je náš skutečně nejoblíbenější díl. Dobře víme, že nejlepší metodou je demokracie. I když většina hrdinů série ani neví, co toto slovo znamená, my jsme metodu našli. Každý člen redakce dostal možnost sestavit svůj vlastní žebříček z dvanácti dosud vydaných “hlavních” dílů a skrze platformu OpinionX jsme koeficientem sestavili průměrný redakční názor. Do ankety se zapojil Tadeáš, Radek, David, oba Kubové, Aleš, Zdeněk, Tomáš, Lukáš Patrik, Petr, Martin i Míra, tedy v zásadě všichni aktivní členové redakce. Na který díl nikdo moc nevzpomíná, a který je naopak univerzálně nejoblíbenější?
#2 – Assassin's Creed IV: Black Flag (2013)
Teď už víte, který díl náš žebříček ovládl, ještě se ale na moment zastavme v prosluněném Karibiku. Právě tam ve své době řádil Connorův děd Edward Kenway, jeden z fanoušky nejoblíbenějších assassínů vůbec. Podobně jako Ezio šlo o hubatého floutka, piráta bez bázně a hany, který se spíše náhodou nachomýtl k válce mezi Templáři a Assassíny, aby v ní sehrál velmi důležitou roli.
Více než o čepele a kříže šlo ale v tomto případě o střelný prach a vlny moří. Black Flag naplno rozvinul překvapivě povedený prvek námořních bitev z třetího dílu a logicky ukázal populární pirátskou kulturu z trochu jiného úhlu pohledu. Kdo by nechtěl piplat svou vlastní bárku Jackdaw, vybudovat z ní nejnebezpečnější bitevní plavidlo celého Karibiku, prozkoumávat rumem prolité ulice Havany a Nassau, setkat se s takovými legendami moří jako byl Edward Černovous Thatch a zažít hořký konec zlaté éry pirátů.
Úspěch konceptu byl tak velký, že z něj měl vzniknout stand-alone titul úplně oproštěný od tématiky assassínů. Osud jistých Skull & Bones ale jistě všichni známe…
CHARAKTERISTICKÉ PRKVY - Pirátství, kompletně otevřený svět |
#1 – Assassin’s Creed 2 (2009)
Není úplně překvapivé, že první místo redakčního žebříčku obsahuje právě druhý díl. Ten logicky nenabízí to, co pokračování, ve své době ale působil jako zjevení. Pokrok oproti jedničce byl obrovský, hratelnost postavená na akrobatickém pohybu po městě a tichém zabíjení cílů dotažená k dokonalosti, hra byla mnohem pestřejší a asi největší úspěch slavilo zasazení s hlavním hrdinou.
Arogantní mladíček z bohaté rodiny Ezio je jednou z nejcharismatičtějších postav, které kdy hry přinesly. Na renesanční trojlístek Florencie, Monteriggioni, Benátky dodnes až romanticky vzpomínáme. Jen se přiznejte, že jste si vzpomněli na projížďky na gondole, zkoušku Da Vinciho létajícího experimentu nebo parkourové procházky po majestátní kopuli florentské Santa Maria del Fiori.
Druhý díl dodnes nese nejvyšší agregované hodnocení na Metacritic a kromě ne úplně odladěné PC verze s otravnou protipirátskou ochranou mu nebylo vytýkáno téměř nic.
CHARAKTERISTICKÉ PRVKY - Stealth, renesanční atmosféra |
Uvidíme, zda se podobně povede některé z připravovaných pokračování. Série Assassin’s Creed tu s námi je a bude ještě dlouhá léta.